רשות החדשנות החלה בתהליך הבחירה למאגדים שיחלו לפעול בשנת 2018

מאגדי רשות החדשנות פועלים תחת זירת תשתית טכנולוגית ברשות החדשנות ומשמשים כפלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה בתחומים טכנולוגים שונים. במהלך חודשי יולי ואוגוסט תקיים הרשות 6 מפגשי התנעה לשש קבוצות היזמים, מהן יבחרו המאגדים שצפויים להתחיל לפעול בשנת 2018. אילן פלד, ראש זירת תשתית טכנולוגית: "שיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה מביא לתוצאות שהגופים לא יכלו להגיע אליו בנפרד. מדובר בשיתוף פעולה שמביא תועלת לכל הצדדים"

 

זירת תשתית טכנולוגית הינה אחת משש זירות רשות החדשנות, אשר שמה לעצמה למטרה לחזק את התשתית הטכנולוגית בתעשייה בישראל, באמצעות קידום השת"פ בין האקדמיה לבין התעשייה. תכניות הזירה השונות מקדמות שיתופי פעולה, חילופי ידע וניסיון, ופיתוח של ידע גנרי פורץ דרך, לרוב ע"י קבוצה מעורבת של חוקרים מהאקדמיה ומהתעשייה. בנוסף, מסייעת הזירה ליזמים מהאקדמיה לפרוץ לעולם העסקי ולפתח המצאות לכדי מוצרים חדשניים.

 

פרסום

במסגרת פעילותה, מפעילה זירת תשתית טכנולוגית את מסלול מאגדי מגנ"ט- התאגדות של תאגידים תעשייתיים ומוסדות מחקר אקדמיים לביצוע מו"פ של טכנולוגיות גנריות טרום תחרותיות, על בסיס שיתופי פעולה מהותיים. מטרת המאגדים היא השגת תוצאות הן עבור האקדמיה והן עבור התעשייה, שיחדיו הן הרבה יותר מהיכולת של כל גוף בנפרד.

המסלול מיועד לחברות בתעשייה הישראלית שמפתחות מוצרים תחרותיים, ובמקביל מעוניינות לפתח טכנולוגיות חדשניות, שעל בסיסן ניתן לפתח דור חדש ומתקדם של מוצרים. לצאת זאת, מיועד המסלול לקבוצות מחקר אקדמיות ישראליות העוסקות במחקר בתחום מדעי או טכנולוגי, המעוניינות לקדם מחקר יישומי, ולשתף פעולה עם התעשייה.

 

רשות החדשנות תקיים שישה מפגשי התנעה במהלך החודשים יולי ואוגוסט לשש קבוצות היזמים, מהן יבחרו המאגדים שצפויים להתחיל לפעול בשנת 2018:

 

אוטוסנס – שיפור היכולת העצמאית של מערכות אוטונומיות לפענוח מצבים, להפקת תובנות ולקבלת החלטות לגבי פעולה נדרשת, באמצעות טכנולוגיות למידה עמוקה בעיבוד יעיל של המידע הנקלט בחיישנים בזמן אמת. מטרת הקבוצה הינה פיתוח אלגוריתמים מבוססי למידה עמוקה, כאלה הדורשים כיום משאבים רבים של אנרגיה, זמן חישוב, כוח עיבוד וזיכרון, על גבי יחידות עיבוד קטנות, דלות הספק ובזמן אמת. פיתוח  תחום זה יאפשר יישום של טכנולוגית ניתוח ועיבוד מידע רב במערכות כלי תחבורה אוטונומיות. מפגש ההתנעה בנושא זה יתקיים ביום א', ה-30 יולי, 2017.

 

Food IoT/Big Data – שיפור אמון הצרכנים במוצרי מזון ויעילות הייצור בתעשיית המזון, על ידי מערכות המסוגלות לבקר את אמינות התגובות, יכולת החיזוי וההחלטות של שחקני מפתח בתעשיית המזון. מטרת היזמים הינה לפתח טכנולוגיית איסוף, ניתוח ועיבוד מידע רב של חומרי גלם, תהליכי ייצור, הפצה וצריכת מזון, באמצעות דיגיטציה של תהליכים רגישים וחיוניים בייצור והנגשת המידע לכלל השחקנים בשרשרת הייצור והצריכה. מפגש ההתנעה בנושא זה יתקיים ביום ה', ה-3 באוגוסט, 2017.

 

הידרה – שיפור אמינות התגובות, המסקנות, ההחלטות והחיזוי בתהליכים "חיוניים" המבוססים על מידע במערכות IoT, על מנת לאפשר עבודה מבוזרת וריכוזית, שתיקבע אוטומטית בהתאם לאופי השירות הנדרש. מטרת היזמים היא לבצע מחקר ופיתוח אבני בנין טכנולוגיות למערכת איסוף ואחסון מידע, אלגוריתמים, כלי שו"ב ותקנים, על מנת לאפשר יישום של טכנולוגיית ניתוח ועיבוד מידע רב של מידע ביישומי IoT מכווני תהליכים קריטיים והחלטות "זמן אמת". מפגש ההתנעה של נושא זה יתקיים ביום א', ה-6 באוגוסט, 2017.

פרסום

 

אנרגיה מימנית – קידום טכנולוגיות המאפשרות מעבר משינוע בדלק פחמימני לשינוע המבוסס על אנרגיה המופקת ממימן, לרבות אחסון המימן והשימוש בו במערכות הינע חשמליות, בכלי תחבורה יבשתיים, אוויריים וימיים. מטרת היזמים היא לפתח שיטות יעילות ובטוחות המבוססות על תהליכים מבוקרים ומהירים של אגירה ושל שחרור מימן, ופיתוח תהליכים והתקנים חדשניים לצורך יישומם הכלכלי ברכב חשמלי ובאמצעי תחבורה אווירית וימית מונעי אנרגיה, המבוססת על אחסון מימן. מפגש ההתנעה של נושא זה יתקיים ביום א', ה-6 באוגוסט, 2017.

 

יוניהול – הקמת תשתית תקשורת יעילה, אמינה וידידותית המשפרת את חוויית המשתמש באמצעות ארכיטקטורה חכמה, רכיבים ומנגנוני בקרה מתקדמים. מטרת היזמים היא פיתוח טכנולוגיות תשתיתיות עבור מקטעי ה Fronthaul , ה- Midhaul וה-Backhaul של הרשתות סלולריות ברמה הקווית ואלחוטית לצורך מתן פתרון הוליסטי ואופטימלי עבור הרשתות במקטעים האלו. מפגש ההתנעה של נושא זה יתקיים ביום ג', ה-8 באוגוסט, 2017.

 

GenPro – פיתוח פלטפורמת עיבוד מתקדמת, מהירה, יעילה ועצמאית, המבוססת על ליבת RISC-V. הפלטפורמה הייחודית תאפשר לחברי המאגד לנצל בצורה מיטבית את יכולות העיבוד בהתאם לצרכים המיוחדים של כל חברה, תוך פיתוח משותף ושילוב משאבים. מטרת היזמים היא לפתח טכנולוגיות חומרה ותוכנה המבוססות על הליבה הפתוחה של מעבד RISC-V אשר יאפשרו להגיע לביצועים משופרים, התאמת מאיצי חומרה למעבד, שימוש בריבוי ליבות ותמיכה במגוון יכולות נוספות, תוך הורדת צריכת ההספק ושטח הסיליקון הנדרש. חברי הקבוצה יפתחו במשותף את פלטפורמת העיבוד. מפגש ההתנעה של נושא זה יתקיים ביום א', ה-13 באוגוסט, 2017.

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על...

12 במרץ 2024

SAP ישראל הכריזה על השותפים המצטיינים לשנת 2023 באירוע השותפים השנתי של החב...

12 במרץ 2024

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים