קולמאייר מספקת את מלטשת החלון (portal) האוטומטית לחלוטין עבור גימור של מבני נירוסטה גדולים

קולמאייר מספקת את מלטשת החלון (portal) האוטומטית לחלוטין הראשונה עם טכנולוגיית Robotec עבור גימור של מבני נירוסטה גדולים ומורכבים לאחר היצירה והריתוך, ומבטלת את הצורך בפעולה ידנית כלשהי.

היסטוריה/פיתוח:

אנחנו התמקדנו בליטוש עם אוטומציה מלאה עבור יצירות מסורבלות וגדולות במיוחד. תהליך העבודה של חיתוך לייזר, כיפוף וריתוך אוטומטיים עתיד להתרחב גם לליטוש משטחים אוטומטי.
מאז 2013, החברה שלנו עובדת על פתרון לליטוש אוטומטי וטיפול בחלקים במהלך פעולת הליטוש. ההיבט העיקרי היה שימוש בטכנולוגיה המוכחת של מלטשת הסרט הכפול (Twin-Belt) של קולמאייר ZBS. היתרון הבולט של מכונה זו הוא סרט הליטוש הארוך וחיי השימוש הארוכים, שבזכותם החום משפיע פחות על המבנה בתהליך העבודה.
גם השימוש הגמיש ביותר של הסרט הארוך עם הפרשי לחץ וסיבוב של הסרט מאפשר מורכבות גבוהה יותר במהלך שלבי ליטוש שונים, כגון עיגול פינות חדות ושיטוח משטחים גליים. בזכות טכנולוגיית הסרט הכפול, אנו יכולים לקצר את זמני ההכנה בהשוואה למכונות סרט יחיד. בנוסף, דרוש לכך התקן בקרה קשיח ביותר. בממשק בין המכונה והרכיב נקבעת איכות הבנייה. מסיבות אלה, בחנו פתרון של רובוט יחיד, אך בחרנו לבדוק כיוונים אחרים כדי להשיג קשיחות גבוהה יותר ומבנה קומפקטי יותר של המכונה ושל המבנה שסביבה. כל אלה סייעו לנו לבנות את היד הרובוטית קולמאייר רובוטק (Kuhlmeyer Robotec), בעלת מנועי הילוכים קומפקטיים ביותר עם צעדי סיבוב קצרים. הגמישות הזו מאפשרת לסובב את המבנים בשלושה ממדים ולקבל גישה מלאה לכל הצדדים שלהם.
יישום בתעשיית מכשירי המטבח:

באביב 2014, אחד מהלקוחות הוותיקים שלנו בארה"ב, יצרן של מכשירי מטבח באיכות גבוהה – לאחר תקופה ממושכת של ניסויים ומחקר יסודיים – החליט לשלב את הקולמאייר PZM רובוטק בתהליך הייצור שלו. על-ידי אוטומציה של תהליך הגימור של רכיבים בנויים ומרותכים, הוא ביטל את הצורך בעבודה ידנית עבור משימה זו.
ללקוח היה כבר ניסיון רב עם האיכות של מכונות קולמאייר. במהלך 10 השנים האחרונות, הוא צבר 12 מלטשות שיוף בסרט ארוך ZBS רגילות במספר מפעלים וספקי משנה. בעוד שמכונות אלה סיפקו תוצאות מצוינות, היה צורך במיטוב של הארגונומיה, האיכות והתפוקה עבור קולטי אדים ודלתות תנורים בשל הקושי בהשמה ותהליך הגימור בעסק. דבר זה הצריך פועלים מיומנים שיבצעו את אותה פעולה שוב ושוב למשכי זמן ארוכים. עקב כך, ולצד שיפור הבטיחות, החל תהליך התכנון והבחירה של התצורה הסופית. התוצאה היתה תצורה סופית עקבית וניתנת לשחזור בצורה מצוינת.
הבחירה הטבעית היתה בקולמאייר, חברה גרמנית בסדר-גדול בינוני הממוקמת בבאד אוינהאוזן. לא רק שהיא בעלת ניסיון רב בגימור, ליטוש ושיוף של מתכת ועץ, אלא שהם גם מומחים בהתאמה אישית ופתרונות מעשיים. הם יודעים להסתגל במהירות לדרישות הלקוח, בעיקר במסגרת מודולים קיימים ומוכחים. צוות המו"פ בקולמאייר החל לעצב ולבצע ניסויים במספר גישות שונות לאוטומציה ומערכות טיפול במכונות שיוף בסרט ארוך כבר לפני 3 שנים. האבטיפוס הראשוני היה מבוסס על מכונת סרט כפול (ZBS). לאחר תקופת הניסוי הראשונה של הלקוח, בוצעו השיפורים הדרושים וקולמאייר השיגה את התוצאות שהוגדרו בתחילת הפרויקט.

פרסום

 

בהתבסס על גודל הרכיבים ודרישות התאוצה של הינעי הציר הנפרדים, היה ברור שפתרון ה-TBS ברגיל לא יספק את הסחורה. שינינו תפיסה ממכונה מבוססת ZBS לתצורת חלון הסרט הכפול (PZM). דבר זה איפשר גישה טובה יותר בתוך טווח עבודה גדול משמעותית. יתרה מכך, התנועה הדרושה על ציר Z האנכי התאפשרה בזכות התקנת יחידת טיפול חזקה משמעותית על מסילה קבועה עם יחידת הליטוש. כעת הצליחה המכונה לסובב באופן מלא רכיבים בגודל של עד 1680 מ"מ (66 אינץ') מתחת לסרט, מה שאיפשר עבודה על הצדדים הקצרים יותר של הרכיבים הארוכים.

עבודה על מבנה: מארז נירוסטה של קולט אדים

הצלחת הפרויקט לא היתה מתאפשרת ללא מעורבות הלקוח בפיתוח המתקנים הספציפיים שלו, והניסויים המקיפים שבוצעו במכונה במהלך הפיתוח וההרכבה הסופית של המכונה. הוא השפיע על הצורה הסופית של המוצר, וכתוצאה מכך, העיצוב הסופי וההמרות התאימו לצרכיו באופן מושלם. המשוב שלו סייע גם לייעל את הפיתוח.

 

קולמאייר ZBS רובוטק

חשוב גם לציין את החזון והעבודה שהושקעו במשתמשים בתהליכים המוקדמים. פעולת ריתוך TIG שכבר היתה מעולה מוטבה לצורך השגת עקביות ותצורה גיאומטרית סופית. היה ברור לכל המשתתפים שפעולת הגימור מוטבה בזכות האיכות של תהליך הריתוך המקדים.

לאחר בחירת הטכנולוגיה החדשה, יצאה ההוראה לפועל. המכונה היתה מוכנה באוקטובר 2014 במפעל הגרמני של קולמאייר, ומשם המשיכה לבדיקות קבלה (Acceptance test). כל תוצאות הבדיקות היו משביעות רצון, וברשימת ההשלמות (Punch list) היו שינויים מזעריים בלבד שבוצעו לפני שהמכונה נשלחה לארה"ב. הנציגה של המפעל האמריקני של קולמאייר MetalFinish LLC תיאמה את השילוח והייבוא, והתקינה את המכונה במתקן של הלקוח בוויסקונסין. התפעול הראשוני, ההכשרה והקבלה הסופית חתמו את העסקה בסוף שמח.

8 חודשים לאחר מכן, הרובוטק הראשון עמדה במפרט ובציפיות ואף התעלתה עליהן. לאחר סיום הדגם הראשוני, זמני המחזור צומצמו אף יותר מעבר לנתונים שהצדיקו אותו, עם שיפור באיכות וגם בתפוקה. דבר זה הוביל להזמנה נוספת של מערכת שנייה תוך זמן קצר. השילוח של רובוטק 2015 מתוכנן לסוף עונת הסתיו של 2015, בתקווה שהמכונה תוצג בכנס Fabtech 2015 מול קהל רחב.

פרסום

להלן כמה מדדים כלכליים עיקריים עבור היצרניוּת של המערכת, שקרוב לוודאי יהיו נכונים גם עבור משתמשים אחרים. אורכי המחזורים נחתכו ביותר מחצי עם שיפור תפוקת מכונה של פי 2.7. איכות המוצר המוגמר גם השתפרה וגם הפכה עקבית יותר הודות לאוטומציה של תהליך הליטוש. מפעיל המכונה כבר לא צריך לבצע את אותה פעולה שוב ושוב לאורך זמן, וכעת יש לו שפע של זמן להכין את המבנה עבור מחזור הליטוש האוטומטי הבא. כעת צעדי ההכנה והטרום-גימור מסתיימים בזמן פעולת המחזור ואין פגיעה נוספת בתפוקה. כל הצדדים המעורבים הסכימו כי הזמן שנדרש ביצירת הקונספט, הפיתוח והניסויים של המכונה החזיר את ההשקעה, וכי המערכת פועלת כעת בניצול מלא של הפוטנציאל שלה. ובכל זאת, אין בכך כדי לשלול שיפורים עתידיים.

בביתן 1305 שלנו בהיכל 1 של תערוכת ?? Blechexpo 2015 נוכל להציג את ZBS ממוטבת – רובוטק, כמובן מיוצרת בגרמניה. מניסיון שלנו בפרויקטים עם PZM – רובוטק משולבת (Integrated). בגרסה חדשה זו, מלבד מכמה היבטים אחרים, יש מהירות גבוהה יותר בצירים על-מנת לקצר את זמן ההכנה בתהליך.

אנו מקבלים בברכה את כל המבקרים המתעניינים בביתן שלנו.

זאב א. גלוגאו

גלותעש למסחר

טלפון:  9503073 – 09

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

בעזרת מכ"ם ניתן לזהות לראשונה להקות של עופות גדולים ולמנוע תאונות עם כלי טי...

19 במרץ 2024

תכונות התמנון לפיתוח רובוט לעבודות מיוחדות.

6 במרץ 2024

כרסום ספוג בCNC

3 במרץ 2024

סוגי הטכנולוגיות בתעשיית הפלסטיק

17 בדצמבר 2023

ההטמעה של טכנולוגיות מתקדמות בתעשייה החכמה

17 בדצמבר 2023

יפן- נפלאות הטכנולוגיה של היום יום

1 בנובמבר 2023

בעזרת מכ"ם ניתן לזהות לראשונה להקות של עופות גדולים ולמנוע תאונות עם כלי טי...

19 במרץ 2024

תכונות התמנון לפיתוח רובוט לעבודות מיוחדות.

6 במרץ 2024

כרסום ספוג בCNC

3 במרץ 2024

סוגי הטכנולוגיות בתעשיית הפלסטיק

17 בדצמבר 2023

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים