נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס הטכנולוגיה 2017:

"המפעלים הקטנים והבינוניים לא יצליחו לעשות את ה'קפיצה הטכנולוגית' ולשרוד מול התחרות בשווקים הבינלאומיים, בלי תמיכה ממשלתית".

התמיכה הממשלתית בהיקף מיליארדי שקלים, צריכה להיות מופנית להעלאת פריון העבודה במשק הישראלי – הן ברכישת ציוד מתקדם, הן בהכשרת כוח אדם טכנולוגי והן בייעוץ והכוונה מקצועית

במסגרת תערוכת הטכנולוגיה 2017 שנערכת במרכז הירידים בתל אביב, מתקיימת ועידה מרכזית בשיתוף התאחדות התעשיינים בנושא 'המפעל החכם – עוברים לייצור מתקדם'. הועידה בהובלת שרגא ברוש – נשיא התאחדות התעשיינים, שי רינסקי – מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אהרון אהרון – מנכ"ל הרשות לחדשנות, אלי תדהר, שותף וראש מגזר התעשייה ומוצרי הצריכה ב-Deloitte ועוד.

תערוכת טכנולוגיה 2017, מרכז הירידים  תל אביב,  31/10-2/11, 2017

פרסום

 

"המפעלים הקטנים והבינוניים לא יצליחו לעשות את ה'קפיצה הטכנולוגית' של המהפכה התעשייתית ה- 4.0 ולשרוד מול התחרות בשווקים הבינלאומיים, בלי תמיכה ממשלתית. אם לא ישקיעו בהם, זו תהיה בכייה לדורות", כך הצהיר הבוקר (ג') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שפתח את הועידה שנערכת במסגרת "כנס הטכנולוגיה 2017" במרכז הירידים בתל אביב, בנושא 'המפעל החכם – עוברים לייצור מתקדם'. ברוש המשיך ואמר כי "כיום כדי שמפעל ישרוד, במיוחד מפעל קטן או בינוני, הוא חייב להיות 'הייטקיסטי' ומתקדם. לכן כיום כבר אין 'תעשייה מסורתית' ו- 'תעשייה חדשה' – כל מפעל שרוצה לעמוד מול התחרות העולה מחו"ל, חייב להיות חדשני ולעמוד בחזית הטכנולוגית העולמית. בשביל זה כיום אנחנו נמצאים במשא ומתן מול הממשלה, לקידום תכנית "נטו תעשייה", שנועדה להגדיל ולקדם את היקף התעשייה בישראל, שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות. אבל כדי שהתוכנית 'נטו תעשייה' תהיה אפקטיבית חייבים להשקיע כסף, הרבה כסף. מיליארדי שקלים צריכים להיות מופנים ומושקעים בהעלאת פריון העבודה במשק הישראלי – הן ברכישת ציוד מתקדם, הן בהכשרת כוח אדם טכנולוגי והן בייעוץ והכוונה מקצועית".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי: "טכנולוגיה מובילה היא המפתח להצלחת התעשייה הישראלית, ולכן זהו תפקידנו בממשלה לעזור להם ולתת להם את הכלים להתקדמות טכנולוגית. טכנולוגיות מתקדמות המוטמעות במפעלים, עוזרות להם להגדיל את היצוא, מובילות להקטנת פחתים ומאפשרות ייצור גמיש עם דרישות מדויקות, לצד כוח של ייצור המוני. רק בשבוע שעבר ביקרתי במפעל הדלתות ה'מסורתי' רב בריח, אבל זה לא הרושם שיצאתי איתו משם. מדובר במפעל מתקדם וטכנולוגי מאוד, והם ממשיכים ועוברים תהליך של מודרניזציה. לשמחתי יש עוד מפעלים רבים כמוהו. יש לעודד תהליכים אלו ולהטמיע אותם בכל מפעל ומפעל".

מנכ״ל רשות החדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה, אהרון אהרון: ״הבשורה של הכנס הזה הוא חיבור בין עולם הסטרטאפים לעולם התעשייה היצרנית. שני עולמות שבעבר התנהלו כישויות נפרדות והיום אנו מחברים אותם כדי לנצל את החדשנות והיזמות של התעשייה הישראלית על מנת להשפיע על כלל המשק. לפי הדוח שהוצאנו לאחרונה עולה כי רק 8 אחוז מהמשק שותפים לתעשיית ההיי-טק ועל מנת שהכלכלה הישראלי תמשיך להוביל את שוק החדשנות בעולם חייבים פלחים נוספים של התעשייה להפוך מוטי חדשנות ולהכניס טכנולוגיה חדשנית לתוך פעילותם. בנוסף, שיתוף פעולה ראשוני בין רשות החדשנות לרשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה יאפשר לממש את המו"פ והחדשנות גם בהשקעות הון שנדרשות. שיתוף פעולה זה יוביל למימוש וקידום התעשייה המסורתית לעידן של ייצור מתקדם״.

בחברת הרו"ח והייעוץ  העסקי "דלויט" מצאו כי אימוץ של "מתודת תעשייה חכמה" בכלל התעשייה הישראלית, צפוי להגדיל את התוצר המקומי בכ- 25 מיליארד שקל. אלי תדהר, ראש מגזר התעשייה ומוצרי הצריכה, Deloitte: "המהפכה התעשייתית הרביעית כבר מתרחשת ויש לפעול בנחישות קדימה. קצב השינוי מהיר והמשימה אכן מורכבת וטרנספורמטיבית אך אין אופציה אמיתית להישאר מאחור: לא ברמת המפעל הבודד ולא ברמת המדינה. שלושת הנושאים שמניעים את הגלגלים להתקדם אל עבר המהפכה התעשייתית הרביעית הם: מעורבות מנכ"ל, הובלה פנימית והקצאת משאבים. בלעדיהם אין אפשרות לצאת לדרך. אנו קוראים למפעלים בישראל לאמץ את 'שיטת המדרגות' המתחילה בדיאגנוזה עם תכנון מלא קדימה, עוברת דרך פיילוטים ומתקדמת ליישום חלקי ואף מלא של תעשייה חכמה במפעל- Think big, Start small, Act fast".

פרסום

במסגרת  תערוכת הטכנולוגיה 2017 שנערכת במרכז הירידים בתל אביב, מתקיימת ועידה מרכזית בשיתוף התאחדות התעשיינים בנושא 'המפעל החכם – עוברים לייצור מתקדם', שמהווה את המהפכה התעשייתית ה- 4.0. הועידה בהובלת שרגא ברוש- נשיא התאחדות התעשיינים, שי רינסקי – מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אהרון אהרון – מנכ"ל הרשות לחדשנות, אלי תדהר, שותף וראש מגזר התעשייה ומוצרי הצריכה ב-Deloitte ועוד.

ה"מפעל החכם" הוא שילוב בין רובוטיקה לאוטומציה, אינטרנט של הדברים ושליטה מרכזית בתהליכי הייצור. הטכנולוגיות המתקדמות של "מפעל חכם" יוצרות חיבור של המערכות התפעוליות (המכונות) לבין המערכות האינטרנטיות, שמאפשר התייעלות בייצור המוני לצד התייעלות בייצור בהתאמה אישית. זאת תוך העלאת פריון העבודה והוזלת עלויות. כיום החדרת טכנולוגיות "מפעל חכם" נחשבת לתנאי הכרחי לכל מפעל לשם להתמודדות עם התחרות בשווקים הבינלאומיים, בשל התייעלות פריון העבודה. המפעל החכם יוצר שיפור באפקטיביות של שרשרת האספקה ומקדם משמעותית את יעילות הליכי הייצור.

בתעשייה הגרמנית כבר יש תהליכי הטמעת ייצור מתקדם בתעשייה, שיביאו עד שנת 2025 לחיסכון של בין 15%-25% בעלויות הייצוא (ללא חומרי גלם), לתוספת של כ- 390 אלף מועסקים במשק הגרמני ותוספת של 1% לתוצר מדי שנה.

תערוכת טכנולוגיה 2017, בהפקת מרכז הירידים תל אביב, היא חלון הראווה של חזית הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית ומהווה ציון דרך חשוב בהתפתחותה המואצת של התעשייה הישראלית ומוקד משיכה לעוסקים בתחום מהארץ ומחו"ל. מעל 40 שנה, התערוכה משמשת כבמה מרכזית לחשיפת החידושים פורצי הדרך בתעשייה ומקום מפגש עבור החברות החדשות הפועלות בארץ. התערוכה הגדולה והמובילה בתחומה בישראל, מהווה את אירוע הדגל לתעשייה הישראלית, לענפי הטכנולוגיה ולתעשיות עתירות הידע

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על...

12 במרץ 2024

SAP ישראל הכריזה על השותפים המצטיינים לשנת 2023 באירוע השותפים השנתי של החב...

12 במרץ 2024

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים