מסלול "מעבדות לחדשנות טכנולוגיות"

רשות החדשנות משיקה מסלול "מעבדות לחדשנות טכנולוגיות" שיאפשר לתאגידים תעשייתיים, ליישם תהליכים של חדשנות פתוחה באמצעות הקמת מעבדות אשר יתמכו בחברות הזנק עד לשלב הוכחת היתכנות

על פי תנאי המסלול רשות החדשנות תתמוך גם בהקמת המעבדה, עד ל 4 מיליון ₪, גם בתחזוקתה השוטפת ותממן את החברות שיבחרו לעבוד בה עד להוכחת היתכנות

ביום חמישי, 26 בינואר, יתקיים מפגש ההתנעה של המסלול באיירפורט סיטי בו יוצגו לתאגידים תנאי המסלול ויתרונותיו לקראת ההליך התחרותי שיפורסם לקראת סוף החודש.

אבי חסון, המדען הראשי: "חדשנות פתוחה מהווה תנאי הכרחי להתפתחות של חברה והתאמתה לעולם המתפתח. המסלול יסייע לתאגידים ישראליים שיפעילו מעבדה במסגרתה לגדול ולהתבסס בישראל, ולאלה הזרים תסייע להיחשף לסביבת החדשנות הייחודית של ישראל ולבסס נוכחות בארץ. בכך תחזק ותקדם את התעשייה בישראל בפרט ואת כלכלת ישראל בכלל".

פרסום

אניה אלדן, ראש זירת הזנק ברשות החדשנות: " מטרתו העיקרית של המסלול היא להוות פלטפורמה לשיתופי פעולה בין תאגידים תעשייתיים, בדגש על ייצור מתקדם, לבין חברות הזנק במגוון תחומים כגון: רכב, רובוטיקה, הדפסה תלת מימד וכדומה. המסלול יסייע בבניית אקו סיסטם בתחומים הללו, סביב המעבדות שיקומו, וע"י כך תתאפשר תמיכה במגוון פעולות הנדרשות מיזמים לצורך הוכחת היתכנות ראשונית של רעיון טכנולוגי חדש".

קהלי יעד של התכנית הינם יזמים וחברות הזנק בעלי רעיון טכנולוגי חדשני  בתחומי הפעילות בהן מתמחות המעבדות לחדשנות הפועלות במסגרת התכנית, המעוניינים לבצע הוכחת היתכנות ולגבש את הרעיון לכדי מוצר עסקי.  ובאופן טבעי, חברות רב לאומיות ותאגידים תעשייתיים מובילים בתחומם המעוניינים לאמץ חדשנות פתוחה באמצעות מעבדות לחדשנות טכנולוגית ולתמוך בחברות הזנק באמצעות הנגשה של תשתיות טכנולוגיות ייחודיות בתחומי פעילותם אשר אינם זמינים כיום בישראל.

פרסום

במסגרת התכנית יקבלו היזמים וחברות הזנק את תמיכת המעבדה אשר תספק גישה לתשתיות טכנולוגיות כגון: אמצעי ייצור או פיתוח מתקדמים, הבנת שוק וערוצי שיווק, ידע ומומחיות ייחודיים לשם גיבוש ובדיקת מוצרים הנדרשים לחברות הזנק לשם הצלחתן. כמו כן, תמיכה כספית בשיעור של 85% מהתקציב שאושר לחברה ע"י רשות החדשנות ועד למיליון ₪ לתקופת פעילות של עד 12 חודשים. התאגידים התעשייתיים והחברות הרב לאומיות יזכו לקבל השתתפות בהקמת התשתית הטכנולוגית של המעבדה – רשות החדשנות תממן 33% מסך עלויות המעבדה בהקמה והנגשה של תשתית טכנולוגית (50% בפריפריה) ועד תקרת מענק של 4 מיליון ₪, השתתפות בעלויות התפעול השוטף של המעבדה – רשות החדשנות תממן 50% מסך עלויות המעבדה בתפעולה השוטף ועד תקרת מענק של 500 אלף ₪ לשנה, בעוד רשות החדשנות מממנת 85% מהתקציב המאושר לחברת המעבדה והתאגיד אינו נדרש להשקיע את המימון המשלים ועל כן רוב הסיכון מוטל על המדינה ומעל הכל, וודאות – תקופת זיכיון לשלוש שנים עם אופציה להארכה ל-3 שנים נוספות.

במסגרת קול קורא שיפורסם בסוף החודש, ייבחרו עד 5 מעבדות לחדשנות טכנולוגית.

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על...

12 במרץ 2024

SAP ישראל הכריזה על השותפים המצטיינים לשנת 2023 באירוע השותפים השנתי של החב...

12 במרץ 2024

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים