מיחזור מתכות – יתרונות וחסרונות

מיחזור מתכת היא בעצם פעולה שהמטרה שלה היא לקיחת מתכת וברזל והפיכתה חזרה לחומר הגלם.

במדינות רבות בעולם וגם במדינת ישראל מתבצע מיחזור  מתכת ברמות שונות וישנן מדינות בהן מיחזור מתכת הוא חובה ע"פ חוק.

למחזור המתכות יש גם יתרונות וגם חסרונות

מיחזור מתכת – היתרונות:

  • חיסכון בצריכת משאבי טבע – כמות המתכת הקיימת בטבע אשר נכרית ממכרות הברזל הקיימים בטבע  מצטמצמת עם השנים והפתרון היחיד למציאות זו הוא מיחזור מתכת  .
  • הפחתה בכמות הפסולת המוצקה – כשממחזרים פסולת מתכתית מנצלים כמעט  את כל המתכת  דבר שמוריד את כמות הפסולת שתופסת מקום באתרי ההטמנה .
  • הפחתה בצריכת האנרגיה – התכה של הפסולת המתכתית וייצור פלדה ממנה, חסכונית פי 4 בהשוואה להתכה של חומרי הגלם הטבעיים של הפלדה.
  •  מחיר תהליך של מיחזור מתכת זול יותר מייצור מתכת המגיעה ממכרות הברזל בטבע , מוצר שמקורו שמתכת ממוחזרת יהיה זול יותר ממוצר שמיוצר ממתכת מקורית מהטבע.
  • צריכה רחבה של מוצרי מתכת – המתכת הינה בסיס נפוץ למגוון רחב של מוצרים מענפים שונים כגון בנייה ותעשייה, לכן ישנה דרישה גבוהה לפסולת מתכתית וקיים סחר מפותח בכל הנוגע לפסולת זו.בעולם קיימות בורסות מתכת וישנן חברות הדורשות שמוצריהן יכילו אחוז מסוים של מתכת ממוחזרת.

מיחזור מתכת – חסרונות :

  • פגיעה באיכות האוויר – תהליך מיחזור המתכות מלווה בזיהום אויר קשה הנובע מנדיפות של מתכות מסוימות לאוויר, נדיפות של דבקים, צבעים וחומרים נוספים שגורמים לזיהום אויר קשה.עלות תפעול ואחזקה של מתקנים לטיפול בפליטות לאוויר יקרה
  • תפעול מלכלך – כל מפעל התכה זקוק למצבור מתכת רב על מנת שיהיה לו מספיק חומר לתהליך רציף. דרוש לכך שטח נרחב עליו יוערמו המתכות. בנוסף, פסולת שאינה מתכתית המגיעה עם המתכת כמו צמיגים, כיסאות וריפודים מופרדים ויוצאים כפסולת מוצקה הדורשת טיפול והטמנה.
  • עלות האיסוף – עלות איסוף המתכות גבוהה יחסית וזו משום שמשקל המתכות רב ויש קושי יחסי לשנע את הפסולת ממקום למקום. לכן, האיסוף מייקר את עלות תהליך המיחזור כולו.

כיצד מתבצע מיחזור מתכת ?

מיחזור מתכת מתבצע בעזרת תנורי כבשן שהחום שלהם מגיע ל-1800 מעלות צלזיוס, בתנורים אלו מתבצע תהליך של התכת המתכת והעברתה לתבניות יציקה והפיכתה לחומר גלם חדשי.
יש שני סוגים עיקרים של מיחזור מתכת שפועלים בהתאמה ל-2 סוגי המתכת הקיימים בעולם.
מתכת ברזלית ומתכת אל-ברזלית ,

פרסום

המתכת הברזלית כוללת בתוכה חומרים כמו פלדה, וברזל וכוללת גרוטאות, שלדי מכוניות וכן פסולת לבנה הכוללת בתוכה מקררים, מכונות כביסה וכו'.

ואילו מתכת אל-ברזלית היא מתכת קלה כמו נחושת, נירוסטה, אלומיניום ועוד.

לסיכום :

פרסום

מתכות אינן מתכלות . הטמנתן באדמה יכולה לגרום לנזקים קשים מבחינה אקולוגית. הן פולטות חומרים רעילים הפוגעים בקרקע ועלולים להגיע גם למי התהום.  לכן קיימת חשיבות רבה למיחזור של מתכות מכל הסוגים.

 

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חיתוך בסילון מים - טכנולוגיות וישומים
הרכבות מכאניות וחיווט מה הקשר ביניהם
ניקוי מחליפי חום
ניקוי תעשייתי - סוגים ושיטות
סוגי ציפוי מתכות והשימושים שלהם.
טיפול ותחזוקה של מכונת עיבוד שבבי
חיתוך בסילון מים - טכנולוגיות וישומים
הרכבות מכאניות וחיווט מה הקשר ביניהם
ניקוי מחליפי חום
ניקוי תעשייתי - סוגים ושיטות
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים