הסרת שבבים ועיגול קצוות באמצעות מכונת הברשה רב סיבובית

אין כמעט יישום שבו ניתן להשאיר את קצוות המוצר ללא עיבוד. אולם, כאשר הגאומטריה של המוצר מורכבת, עיבוד הקצה אינו תמיד פשוט כל כך. מכונת הברשה רב סיבובית מאפשרת את העיבוד של הפינות הנסתרות ביותר במוצר, לצורך הסרת שבבים ועיגול קצוות, ללא כל צורך בעיבוד נוסף.

תהליכי העיבוד והייצור של היום מאפשרים כמעט כל תכנון אפשרי, ועיצובים אינסופיים בעיבוד לוחות פח. לכן, הפח הוא חומר אשר זוכה כיום לתחייה מחודשת, ופופולריות רבה. חברת Stengel GmbH מן העיר Ellwangen שעל גדות ה-Jagst עסקה בעיבוד פחים כבר בשנת 1967. משפט מפתח אחד מוביל שנים ארוכות של פיתוח עסקי: "רק חדשנות ואיכות מספקים את הלקוח".

בעיר Ellwangen משוכנעים שניתן להשיג זאת רק באמצעות הטכנולוגיה החדשנית ביותר בתחום המכונות, וכמובן באמצעות עובדים מוכשרים ובעלי מוטיבציה. דוגמה לטכנולוגיות הייצור המודרניות הן מכונות ההברשה הסיבוביות של היצרן ההולנדי Timesavers International B.V. סיפור ההצלחה של המפעל התחיל על גבי שטח של 600 מ"ר, לייצור ארונות מתכת לארכיוני מסמכים. ההוכחה לכך שהפילוסופיה של החברה תמיד נכונה, הם הממדים הנוכחיים של המפעל: 56,000 מ"ר של שטחי ייצור, אחסון ומשרדים, בהם מועסקים 430 עובדים.

כיום מחזורי ההתחדשות קצרים יותר, הדרישה היא למנות קטנות יותר, ואסטרטגיות ייצור חדשניות יותר, כגון just in time או ייצור רזה, דורשים גמישות רבה יותר ואמצעי ייצור פרודוקטיביים יותר: כגון חיתוך בשטנץ וכרסום, חיתוך בלייזר ובמים, כיפוף ועיצוב, משיכה וכבישה, ריתוך, השחזה וליטוש. עם ההוספה של פעולות ציפוי, הרכבה, תיוג, אריזה ושילוח, בהמשך ישיר לתהליכי הייצור, המפעל ב-Ellwangen מסוגל לשרת את הלקוחות החל משלב עיצוב המוצר ועד למסירת המוצר הסופי ללקוח, והכל מספק יחיד.

פרסום

מגוון מוצרי פח

לצד ייצור תאים רטובים לספינות שייט (ראה בתיבה: 5,000 תאים רטובים בשנה …) החברה מעבדת לוחות פח לייצור ריהוט משרדי, ריהוט קמעונאי, חיפוי ארונות לאחסון כלי אוכל ודפנות למקררים, רכיבים בייצור סדרתי כמו גם בייצור מיוחד, ערכות אביזרים, פסי פח לפנלים ובסיסי עמודים. כל אלה חייבים להיות מיוצרים כשהם נקיים לחלוטין משבבים. קיימת גם תכנית לייצור עצמי של מטבחים זעירים. אלה מיוצרים על ידי Stengel Küchen GmbH, ומיועדים למעונות סטודנטים, בתי נופש, מגורונים, קרוונים, מרפאות ומרכזים לקשישים. Walter Feil, אחד הסוכנים הבכירים של החברה מסביר: "אנו מציעים ללקוחות שלנו הכל, החל משלב התכנון ועד למוצר המוגמר, ואנו מקיימים קשר הדוק עם הלקוחות שלנו לכל אורך שרשרת התהליך, מתחילתה ועד סופה", ובהתייחס לכמות המרשימה של הפחים המעובדים הוא אומר: "אנו מעבדים בכל שנה 14,000 טון של פחים. ‎3500 x 1500 מ"מ היא מידת הפח הגדולה ביותר, העובי של הפחים נע בין 0.5 לבין 20 מ"מ, כאשר החלק הארי נע בין 0.5 לבין 3 מ"מ".

כמעט בכל הרכיבים המיוצרים מפחים אלה, נדרש עיבוד והסרת השבבים מן הקצוות – כיום אנו מדברים על עיגול קצוות באמצעות מכונת הברשה סיבובית. הסוכן הבכיר רואה פיתוח זה כאמצעי לאספקת מוצר באיכות גבוהה יותר: "בעבר השלב הראשון היה הסרת  השבבים הגסים ביותר. באחת הפעמים קיבלנו הזמנה לייצור דפנות למגירות עבור שידה משרדית, כל שידה בעלת שלוש מגירות. נדרשנו לבצע חיתוך בכל דופן לצורך הידית. לכל אורך הדרך ביצענו כרסום בקוטר 1 מ"מ. בסופו של עניין הכנסנו חלק מן הדפנות אל תוך אחת ממכונות ההברשה הראשונות שלנו, ועיגלנו את הקצוות באמצעותה. התוצאה הייתה לשביעות רצונו המלאה של הלקוח שלנו. בדרך זו הצלחנו להשיג חסכון בעלויות של כ-3 יורו בכל דופן – כלומר כמעט 10 יורו לשידה.

מידע משלים בנושא

 

נספח: הפחים יוצאים למסע ארוך

שלוש פעולות – מכונה אחת

כיום, באופן כללי הדרישות השתנו מעט. לרכיב אשר נחתך בלייזר אין שבבים, לעומת זאת יש לו קצוות חדים, אותם יש לעגל. Feil רואה בתמיכה ובהדרכה של המומחה לכלי עבודה ומכונות, Jürgen Tritschler-Küssaberg, את הגורם המכריע לשינוי זה בתהליך הייצור במפעל: "הפורמטים של הפחים שלנו הולכים וגדלים כל העת, גם הכמות של השבבים שיש לסלק גדלה כמובן בהתאמה. אז הגיע אלינו Jürgen Tritschler וייעץ לנו לעבור למכונות הברשה סיבוביות של היצרן ההולנדי Timesavers. מכונות אלה מאפשרות לנו לבצע השחזה מראש בהתאם לצורך, ובכך להסיר את כמות השבבים העיקרית, אנו יכולים לעגל את הקצוות – בעת הצורך – ואפילו לבצע השחזת גימור (פיניש). כל זה קורה במכונה אחת, במהלך עבודה אחד, שחוסך לנו המון זמן! המכונות הקונבנציונליות אינן מסוגלות כמעט לספק לנו את היתרון הכלכלי הזה, או את האיכות הבלתי מתפשרת של הגימור". היעילות והעדינות שבה המכונות ההולנדיות מעבדות את הפחים, מוכחת על ידי כך שכל המשטחים – בין אם מגולוונים ובין אם מצופים בשכבת מגן – אינם נפגמים. אפילו הכיתוב עליהם כמעט ואינו נפגם. Tritschler מוסיף: "ההגנה על ציפוי המגן של פחי נירוסטה או אלומיניום מהווה מאפיין ייחודי של המכונות מתוצרת Timesavers. מאפיין נוסף הוא אורך חיי השירות של המברשות שמגיע עד לכדי 3,000 שעות עבודה". Feil משלים את דבריו: "אחד המכונות שלנו כבר פועלת במשך שישה שבועות, בשתי משמרות, והמברשות עדיין עושות את עבודתן נאמנה". העלות של סט מברשות אחד, המורכב משמונה חלקים, עומד על בין יורו לשני יורו לשעת עבודה.

Ronald Raats, מנהל המכירות האחראי על הארצות דוברות הגרמנית בחברת Timesavers, מגדיש את היתרון של מכונות מדגם 42: "משך המגע בין המברשות לחלקים המעובדים ארוך במיוחד הודות לפעולה הסיבובית של המכונה. ודבר זה חיוני באופן מיוחד במקרה של מחזורי עבודה קצרים במיוחד להשחזה, שיבוב/עיגול וגימור", זהו המסר העיקרי העומד מאחורי טכנולוגיה זו, והוא ממשיך "לא משנה אם מדובר בחיתוך או בגזירה, שבעצם מוגדרים כתהליכי עבודה ללא שיבוב, הרי שלא ניתן באמת להגיע לעיבוד ללא שבבים כלל. מסקנה: לא קיים תחליף לעיבוד הקצוות של המוצר, ולכן נדרשות מכונות אשר שולטות בתהליך גימור זה באופן מוחלט." בקרוב תספק Timesavers את המכונה השלישית לעיר Ellwangen, ואז תהליך הייצור יהיה יעיל עוד יותר: כל סוג של חומר גלם יזכה למכונת עיבוד וגימור על פי צרכיו. צעד זה יחסוך עוד זמן ייצור יקר – ופעולות ההמרה במכונה לצורך גימור של חומר גלם שונה תהיינה נחלת העבר.

ואקום חכם חוסך אנרגיה

המהנדסים ההולנדיים לקחו את הייעול של המכונה צעד אחד הלאה, לחסכון נוסף: משאבת הוואקום מבוקרת על ידי חיישן, כך שהיא מייצרת את מידת הוואקום הנדרשת על פי הצורך, גם כאשר מדובר בקיבוע הרכיבים הקטנים ביותר, במידה של 50 x ‏50 מ"מ, אל שולחן העבודה. כך המשתמש חוסך באנרגיה. מערכות הוואקום הישנות פועלות במלוא העצמה כל העת. הדור החדש של המכונות מבטיח חידושים ושיפורים נוספים. להלן שתי דוגמאות לכך: החלפת המברשות פשוט ומהיר יותר, ולוח בקרה המותקן בזווית של 45°, כך שהמפעיל יכול לשנות את הפרמטרים על פי הצורך, בעוד הוא מפקח על תהליך העיבוד.

תהליך הברשה רב סיבובי מבטיח אחידות של כל התהליך, בין אם מדובר בשיבוב, בעיגול או בגימור של חיתוכי לייזר, או בחלקים שעברו חיתוך, כרסום או חריטה. יחידת המברשת מסתובבת סביב הציר של עצמה, וכוללת שמונה מברשות המסתובבות ימינה ושמאלה, ובמקביל פועלת גם מברשת סיבובית להשחזת זיזים. כך ניתן לעבד את כל הקצוות של המוצר במקביל, בכל הכיוונים. לא משנה עד כמה הקצוות גסים או עדינים. גם כאשר מדובר בפחים עם הבלטה אן הטבעה, כולל עיגול של עד 20 מ"מ, ניתן לעבד אותם בקלות וביעילות, להסיר שבבים ולעגל קצוות. אין שום צורך בעיבוד נוסף.

פרסום

המכונה מדגם 42-סדרה-1350-WRbW מאפשרת לעבד פחים עד לרוחב של 1,350 מ"מ, כמו גם כוונון ממונע ואוטומטי של עובי הפח, בין 0 לבין 100 מ"מ. המנועים העיקריים מבוקרי תדר, ומאפשרים בקרת מהירות רציפה, כולל ויסות של מהירות ההזנה מ-0.5 ועד 8 מ'/דקה. המבנה המודולרי של מכונת ההברשה הרב סיבובית מאפשר לאבזר אותה עם יחידה להשחזה מלפנים, כולל פס השחזה רציף, ו/או יחידה להשחזה לצורכי גימור המוצר.

 

גלותעש למסחר

טלפון:  9503073 – 09

נייד:    052-2403832

פקס:   9570637 – 09

 

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

בעזרת מכ"ם ניתן לזהות לראשונה להקות של עופות גדולים ולמנוע תאונות עם כלי טי...

19 במרץ 2024

תכונות התמנון לפיתוח רובוט לעבודות מיוחדות.

6 במרץ 2024

כרסום ספוג בCNC

3 במרץ 2024

סוגי הטכנולוגיות בתעשיית הפלסטיק

17 בדצמבר 2023

ההטמעה של טכנולוגיות מתקדמות בתעשייה החכמה

17 בדצמבר 2023

יפן- נפלאות הטכנולוגיה של היום יום

1 בנובמבר 2023

בעזרת מכ"ם ניתן לזהות לראשונה להקות של עופות גדולים ולמנוע תאונות עם כלי טי...

19 במרץ 2024

תכונות התמנון לפיתוח רובוט לעבודות מיוחדות.

6 במרץ 2024

כרסום ספוג בCNC

3 במרץ 2024

סוגי הטכנולוגיות בתעשיית הפלסטיק

17 בדצמבר 2023

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים