המדענים הצעירים של ישראל הוכרזו בטקס בכנסת

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אירחה היום את גמר התחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל" לשנת 2018 של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

בטקס מרשים אירחה היום ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת באולם האודיטוריום את השלב הסופי של התחרות המסורתית השנתית למדענים ומפתחים צעירים בישראל. תחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל" היא תחרות ארצית המתקיימת, זו השנה ה-21 ,כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע ובה משתתפים הפרויקטים המחקריים וההנדסיים שבוצעו בשנה האחרונה על-ידי תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ. 57 תלמידים – מדענים ומפתחים צעירים מרחבי הארץ, הציגו 40 פרויקטים מדעיים שעלו לגמר התחרות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים. למוזיאון המדע המלווה את התחרות לכל אורך השנים, הוגשו השנה 232 עבודות מחקר מתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים והסביבה, הנדסה, מדעי הטבע ומתמטיקה, מדעי המחשב, מדעי החברה והיסטוריה.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב: בירך את כל המתמודדים בתחרות: "אמרו חז"ל כי הנותן מתנה לחברו צריך להודיעו ואתם אלו אשר נתתם כאן מתנה אדירה לעתיד הישראלי ולכן אני כבר זו השנה השלישית בוחר לקחת את היום בשנה שהכנסת מעמידה לרשות כל חבר כנסת לקיים אירוע על מנת להאדיר את התחרות הנפלאה שלה חשיבות רבה ביותר. את ההשקעה במדע ובטכנולוגיה יש להתחיל מגיל צעיר ואתם דוגמה לאן אפשר להגיע ולאן יש לשאוף ומהן היכולות הטמונות בדור הצעיר".

שר המדע אופיר אקוניס: "מטרת העל שלי במשרד המדע היא הנגשת המדע והטכנולוגיה עבור כלל אזרחי ישראל כשבעיקרם נוער כמוכם – העתיד של מדינת ישראל. ישראל כיום היא מעצמה של טכנולוגיה וחדשנות בכל קנה מידה בינלאומי. אני שבתי השבוע מביקור בכמה מדינות בחו"ל וכולם מתעניינים במוח הישראלי. אנו עם עתיק ושורשי עם עתיד אדיר ומזהיר בזכותכם".

פרסום

במקום הראשון בתחרות, זכו: התלמיד אוהד אבנרי מתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים על עבודתו "פתרון אלמנטרי למספרים ראשוניים מהצורה "p=x^2+ny^2 יחד עם איתי עדן מהתיכון שליד האוניברסיטה בירושלים על מחקרו "תיארוך פליאומגנטי של קיר לבני בוץ בתל מגידו".

במקום השני זכו: נעמי ברונר מהתיכון הישראלי למדעים ואמנויות בירושלים, הלל שוחט מהתיכון שליד האוניברסיטה ירושלים ודבורה רבקה שכטמן מאולפנית אורות מודיעין, מודיעין מכבים רעות.

פרסום

במקום השלישי זכו: מיכאל קינן מביה"ס התיכון התורני ע"ש הימלפרב בירושלים, לב-רז סיטון מכללת אורט גבעת רם בירושלים ודנה ונקרט מכפר הנוער מאיר שפיה שליד זיכרון יעקב.

הזוכים בתחרות קיבלו יחד עם התעודה מלגות לימודים וחלקם ייצגו את ישראל בתחרות אינטל אייסף בארה"ב, בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי וכן ישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה.

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על...

12 במרץ 2024

SAP ישראל הכריזה על השותפים המצטיינים לשנת 2023 באירוע השותפים השנתי של החב...

12 במרץ 2024

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים