אתגרים לכוחות הביטחון העתידיים – ראיון עם מרסל לטרה, לוקהיד מרטין

לטרה מסתמך בדבריו על תובנות מהשנה האחרונה מעבודתו בלוקהיד וכן מניסיון של 20 שנה במימשל האמריקאי, הפנטגון והמודיעין. עקרונית, הוא מאמין כי התמונה העולמית העתידית תהיה אחת המורכבות והמאתגרות ביותר מזה עשורים רבים. האיומים העכשוויים כוללים טרור, אבטחת גבול, מדינות חלשות, חוסר יציבות אזורית הנגרמת על ידי מדינות, בפרט במזה"ת ובצפון אפריקה. בעיה מדאיגה נוספת היא התחרות בין המעצמות והדינמיקה בין המתחרות הפוטנציאליות. השילוב של מכלול האיומים מצביע על כך שהכוחות העתידיים יצטרכו לפעול בסביבות מאתגרות המאופיינות בשינוי טכנולוגי מהיר.

טכנולוגיית החיישנים התפתחה בשנים האחרונות בקצב מהיר. שאלנו את לטרה האם כמות גדולה מידי של חיישנים עלולה לפגוע במידע המעובד שמגיע לדרגי הפיקוד. "אין יותר מידי חיישנים, כל חיישן יכול להביא תועלת", או השיב, אבל האתגר הוא הכמות הגדולה של הנתונים הנאספים על ידי החיישנים. לכן נדרשים שני דברים: ישום למידה חישובית ובינה מלאכותית לצורך עיבוד המידע; ואינטגרציה של החיישנים כך שהם יספקו לכל דרגי הצבא והאנליסטים תמונת מצב כוללת על כל המימדים שלה. סרטי וידאו, תמונות, אותו תדר רדיו ועוד – כולם צריכים להשתלב יחד בזמן אמת.

עד כמה מערכות המודיעין חשופות להתקפות סייבר? הכוחות העתידיים שיתמודדו עם התקפות סייבר לא יכללו רק את המודיעין אלא גם את כוחות אכיפת החוק וסוכנויות אחרות. התקפות הסייבר יהוו נשק משמעותי בידי האויבים. לכן, בלוקהיד מרטין דואגים שכל מערכות הנשק יהיו מוגנות סייבר מראש, משלב התכנון. לטרה סבור כי תעשיות המגזר המסחרי צריכות לתמוך בצבא ובמימשל עם מיטב היכולות כדי להתמודד עם איום הסייבר המשתנה והדינמי.

האם מודיעין טקטי בזמן אמת, שלא עבר עיבוד, עדיין יכול להיות יעיל? לטרה מאמין שכן. ישנן שיטות להבטיח שמודיעין טקטי בזמן אמת יסופק למשתמשים שאמורים להשתתף במבצעים. באופן אידיאלי, מערכות העיבוד פועלות בשני מישורים – זמן אמת, ומישור אנליסטי מורכב. לכוחות העתידיים יידרשו מערכות גמישות לאיסוף ועיבוד. המפקדים בשטח זקוקים לגישה מפלטפורמות תקשורת שונות. באותו זמן, המערכת צריכה לספק גישה אחרת לדרגי הפיקוד הבכירים.

פרסום
פרסום

לסיכום, לטרה מעריך כי בשל התמונה האסטרטגית המורכבת והטכנולוגיה המשתנה במהירות, מה שנדרש מהמגזר הפרטי בתחום הביטחון וביטחון המולדת הוא חדשנות. מערכות אוטונומיות ובינה מלאכותית נדרשות, יחד עם בניה מהירה יותר של היכולות. יש למנף את החדשנות של המגזר הפרטי ולבנות בקצב מהיר יותר דגמי אבטיפוס. זהו אתגר מרכזי איתו מתמודדים ממשלות וצבאות, וזהו הכיוון אליו צריך המגזר המסחרי לחתור באופן נמרץ.

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

הסטרטאפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על...

12 במרץ 2024

SAP ישראל הכריזה על השותפים המצטיינים לשנת 2023 באירוע השותפים השנתי של החב...

12 במרץ 2024

100 מיליון ₪ להאצת מחקר יישומי

21 במרץ 2024

מהפכה: תוך 10 שנים כל הצעצועים יהיו מחומרים ממוחזרים .

18 במרץ 2024

פארק עסקים בקרבת היישוב צורן שיכלול שימושי לוגיסטיקה, מסחר, תעסוקה, חוות שר...

14 במרץ 2024

סטארט-אפ חדש בתחום הבינה המלאכותית, שיתמקד בייעול של פיתוח תרופות חדשות.

12 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים